Sitter på planer och ska landa om ca 40 min. Vet att jag skrev att jag var orolig över hur det skulle gå att byta flyg i London. Då ska vi inte tala om hur det känns nu...

London var en aning klyddigt då jag var tvungen att ta en terminalbuss för att komma till min terminal, som låg i en byggnad i andra änden av Flygplatsen. Men personalen på Heathrow var supertrevliga och hjälpsamma så de visa mig vilken buss Jag skulle ta. Nästa steg var att checka in och hitta gaten. MEN där fanns ingenstans där jag kunde checka in. Fråga en aning äldre man vid en informations disk vart jag kunde checka in till philippine airline. Han svara att det fanns visst då där jag hade letat. Bet ihop och gick och leta igen. Nope. Ingen inchecknings disk till mitt flyg. Klura sen ut (med hjälp av personalen på flygplatsen) att det bara går att checka in en timme innan flygetsavgång på gaten. Så det löste sig fint.

Var lite nervös när jag satte mig på flyget för flygplanet är så stort. Men känns inte mer eller mindre för det. Eller jo, vi har haft lite turbulens. Vakna upp en gång av att planet skaka men det var inte det som väckte mig utan det Var en kvinna som satt snett bredvid mig och skrek. Har sovit svin kasst. Kan sova en timme sen vaknar jag för nacken protesterar...
Maten har varit superäcklig. Men kan va för jag mått lite illa för jag är så trött. Frukosten som jag fick för en stund sen, som var det sista målet på planet, var faktiskt förvånansvärt Gott. Inte för att Klaga ytterligare meeeeen jag tror min tarm ska exploderar. Låter snuskigt och det må det göra. Men tänk såhär. Min totala restid är 33 timmar. Jag måste bajsa. Men det vill man inte göra på ett flygplan. Så här har jag suttit snällt i 14 timmar och väntat.

Håll nu tummarna att det går bra på flygplatsen i Manilla & att jag hittat till flyget!

PS. Märkte verkligen skillnaden på säkerhetskontroller redan i London. De känns en smula paranoida de där Engelskmännen...

PSS. Jag har fått en Engelsk kompis haha. Han har suttit bredvid mig på flyget och vi har inte sagt ett ord till varandra förens jag fråga om han ville ha min bulle. Fick reda på att han håller och jobbar med en föreställning i Brisbane. Hur coolt!

PSSS. De ropa ut i högtalarna på flyget om det fanns en läkare på flyget, hemskt va 😞
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress