1 februari 2016

My place in life

Vardag

Snart ett år sedan, känndes som livet började på riktigt efter denna dagen.
 
2016- Ansvarsåret
Sista halvan av 2015 och hela 2016 kommer endast handla om ansvar.
Jag flytta hemifrån för första gången, dessutom i en främmande stad.
Skapat nya kontakter och har träffat helt underbara nya vänner ♥
 
Utmaningar för detta året finns det gott om. Att studera på universitet med ämnen 
som inte ligger mig varmt om hjärtat och som jag har svårt för, är minst sagt en utmaning. 
Men så länge det finns kämparglöd finns där en plan för framtiden. 
Jag försöker skapa en grund i min utbildning så jag kan läsa till det yrket som jag verkligen brinner för.
Något som är ansvarsfullt, jävligt svårt och inspirerande.
 
Förhoppningsvis är jag färdig med studierna i Jönköping i Juni 2016.
Av det resterande av år 2016 planerar jag att jobba och spara så mycket jag kan.
Möjligtvis en lite resa, kanske?
 
 
2017- Planera- utför-året
Det året kommer handla om att spara och jobba så mycket som det går tills jag har så mycket pengar
som möjligt. Samtidigt som jag planerar min resa till Australien. Efter sommaren 2017 tänker jag 
åka till Australien under ett work-holliday visa. Jag planerar att volentära med djur i någon vecka, sedan 
åka runt i Australien, kusten runt hade inte varit helt fel. Även jobba på en farm i Australien, då det
krävs för att ha ett work-holliday visa, och för att det kan vara en rolig upplevelse samtidigt som
man tjänar ihop lite extra fickpengar.
 
Ett år med nya upplevelser, nya erfarenheter och nya minnen.
Jag vill även söka in till olika veterinärsutbildningar i Europa, då man måste söka utbildningen ca ett år innan.
 
2018- The real thing
Jag kommer hem från min resa någon gång under 2018, beroende på när jag börjar min
utbildning, om jag kommer in. Förhoppningsvis flyttar från Sverige och påbörjar min utbildning.
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress