28 januari 2015

Efter studenten

Vardag



Studenten börjar närma sig och jag har aldrig längtat efter något så mycket förr.
Dock så kommer det med en stor ångest som alla säkert kan tänka sig haha..
Jag har mina funderingar på vad jag vill göra efter skolan.
Funderar starkt på att plugga ett naturvetenskapligt basår i Jönköping för att senare 
söka in till en veterinärsutbildning i Skottland.

Jag vill bryta mig ur denna staden för att kunna leva mitt " riktiga" liv. Låter hel skumt. 
Men det känns som om jag väntar på att mitt liv ska komma igång och jag har alltid velat bo utomlands.
Jag vill även resa runt i världen men jag vill samtidigt bli klar med mina studier så snabbt som möjligt.
Som det känns just nu hade jag nog inte pallat med ett år till i skolan med de ämnena som jag
inte har världslätt för. Men jag har alltid velat bli veterinär och vill fortfarande bli det...
Vet dock inte det bästa sättet att gå tillväga..

Jobba ett år och sedan resa i ett, eller spendera de närmsta 5-6 åren i studier?
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress