4 november 2015

Matlagning

Vardag

Det roligaste med att inte bo hemma längre är fixa alla måltider själv!
Men det kan lätt också vara det jobbigaste. Ni vet när man är så trött då man bara vill gå och lägga sig. Föreställ Er det men att ni även är svin hungriga.... Ganska jobbigt, speciellt när man även delar kök med andra. Det kan lätt ske att köket är för tillfälligt upptaget, då blir man ganska trött på det. Men som tur är har det nog aldrig hänt mig, än så länge iallafall haha. 

Jag försöker vara kreativ och laga nya rätter med lite roligheter i dem. Kan ju bara laga ett par enstaka rätter, som råkar vara rätter som man inte har råd att käka 7 dagar i veckan hehe.. 
En sak som jag upptäckt, kött är dyrt..

En annan sak jag upptäck är att ekologisk inte alltid är dyrare! Ekologiskt är förövrigt som mycket godare.
Sofia var uppe i Jönköping förra veckan och hon tyckte pastan var extra god, jag svara med att den var ekologisk. Good stuff!

Jag sitter och skriver detta inlägget 1 på kvällen av ingen annan anledning av att jag är hungrig haha. Därför jag skriver om mat... Men det är faktiskt en av fler andra roligheter som påföljder med av att ha ett eget litet "hushåll". 
Mitt mål innan jag flyttar hem igen är att göra egna morotsbiffar!
Kom ihåg detta haha

Får ta något att äta nu, godnatt! 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress