28 november 2013

Motivation

Häst tävling

Det bästa med tävlingar är......

.... ärr att pyssla om hästen kvällen innan. Knoppa, byta utrustning, borsta och pussa på hästen.
Att sätta mål när man rider fram. När jag tävlat Lady har jag alltid haft låga förhoppningar så
jag inte blir besviken utan bara glad om det till och med går bättre än vad jag förväntat.

Men nu har jag börjat sätta högre krav på mig själv, men även på Lady.
Jag har suttit på hennes rygg i mer än 1 år och vi ska fan prestera nu!
Hade hon inte varit halt precis innan allsvenskan detta året så hade jag nog varit med på henne.
Men det är heller inte så lätt när jag endast rider på henne ca 2 gånger i veckan.
 
Men efter nyår ska vi satsa på klubbmästerskapen!
Även försöka börja starta 1 meter klasser hemma :)
Känns som det kommer bli ett bra år!

Jag och Lady förra året i Allsvenskan ,1 meter, då jag hade ridit henne i endast nån vecka.
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress